N-VA Dendermonde steunt oproep Rode Kruis Vlaanderen

Op 18 juli 2013

N-VA Dendermonde geeft bloed

Het is een jaarlijks weerkerend fenomeen rond deze periode dat de bloedvoorraad stevig afneemt bij het Rode Kruis Vlaanderen.

De zomer en het begin van de grote schoolvakantie veroorzaken een sterke daling in het aantal bloeddonaties.  Nochtans is het van groot belang dat men op elk moment kan beschikken over een voldoende beschikbare voorraad vers bloed, want de vraag naar bloedproducten blijft steeds op hetzelfde niveau.  Denk maar aan heelkundige ingrepen en ongevallen met zware lichamelijke letsels.

Werving nieuwe donoren

Het Rode Kruis Vlaanderen voert regelmatig acties om nieuwe mensen aan te trekken die bereid zijn om een bloedgift te doen.  Deze campagnes zijn noodzakelijk als men weet dat eenieder een kans van 7 op 10 heeft om ooit een bloedtransfusie nodig te hebben.

Daartegenover blijkt dat maar 3% van de bevolking regelmatig bloed geeft.  Mensen dienen overtuigd en aangemoedigd om bloedgever te worden.

Het voltallige N-VA afdelingsbestuur wil deze actie ten volle ondersteunen !

De bestuursleden hebben zich op woensdag 3 juli 2013 aangeboden als bloedgever en hebben hun bloed in het zakje gedaan.