Vragen aan Dendermondse lijsttrekkers

Op 28 september 2012

Als ik aan Dendermonde denk, denk ik aan...

Een echte stad maar met veel groen en landelijke dorpen.

Wat is het beste wat er de voorbije zes jaar gebeurd is?

Dendermonde heeft een jeugdige dynamische uitstraling gekregen door een aantal werken, activiteiten en investeringen. Op cultureel gebied is Dendermondeeen topper in de wijde regio, met een superbib! Onze stad wordt benijd enis opnieuw de echte hoofdplaats van de regio.

En het slechtste van de afgelopen zes jaar?

Vooral het drama in Sint-Gillis dat onze gemeenschap diep heeft geraakt en tot op vandaag nazindert. Verder de procedureslag rond de gevangenis die de belastingbetaler hopen geld kost en die me ongelofelijk op de zenuwen werkt. Daarnaast ook de N41 die er nog altijd niet ligt.

Wat gaat de grootste prioriteit zijn voor de volgende zes jaar?

We moeten meer durven als stad, investeringen zijn nodig in crisistijd. Zeker om de vergrijzing op te vangen. Het betekent ook dat er moet bespaard worden om het financiële evenwicht te behouden. Dat moet gebeuren zonder de belastingen te verhogen. Verder blijft betaalbaar wonen voor onze gezinnen samen met de mobiliteit in onze stad ook een prioriteit.

Ik beloof plechtig dat...

De stad besturen voor mij een hoofdjob blijft.