Vraag nu uw stedelijke mantelzorgpremie aan!

Op 10 februari 2021, over deze onderwerpen: #SterkerDendermonde
Mantelzorg in Dendermonde

Dendermonde wil investeren in de ondersteuning van mensen die zorg bieden aan zorgbehoevenden. Deze laatste hebben immers veelal de wens om zo lang mogelijk thuis, in hun vertrouwde omgeving, te blijven. Dit wil het lokaal bestuur Dendermonde respecteren. Vandaar deze financiële tegemoetkoming (€ 150)  aan elke mantelzorger die hulp biedt aan een zorgbehoevende persoon in Dendermonde (bv. kinderen die voor hun ouders zorgen, een partner die voor een zieke man of vrouw instaat, een buur die in de weer is voor een hoogbejaarde naast de deur, ...).

In tegenstelling tot de voorgaande jaren hoeven de zorgbehoevende en mantelzorger niet meer 21 jaar te zijn, maar kan deze reeds worden aangevraagd vanaf de leeftijd van 18 jaar.

Om aanspraak te maken op deze premie dient een aanvraagformulier te worden ingevuld, ondertekend (door mantelzorger en zorgbehoevende) én ten laatste op 30 april 2021 te worden ingediend bij het Sociaal Huis of bij één vande lokale dienstencentra (Zilverpand, Zonnebloem en’t Plein).

Meer informatie evenals het aanvraagformulier is te bekomen via https://www.dendermonde.be/product/250/stedelijke-mantelzorgpremie of door langs te gaan bij het Sociaal Huis of één van de lokale dienstencentra.