SCHEPENCOLLEGE - Nieuwe procedure zotgt voor vertraging bij bouw jeugdcentrum Appels

Op 15 september 2011

Volgens jeugdschepen Marius Meremans (N-VA) is het uitschrijven van een nieuwe selectieformule de vlugste manier om het bouwdossier weer vlot te krijgen. "Daarmee vermijden we een jarenlange procedureslag wanneer het bureau de gevolgde selectiewijze toch zou aanklagen. Het Atelier Kyoto wordt daarom niet aangeduid als ontwerper. Dat zorgt wel voor enkele maanden vertraging, maar de Speelplaneet werd hierover geïnformeerd."

De beslissing om op het terrein van de gemeenteschool in Appels een nieuw jeugd- en dienstencentrum uit te bouwen werd enkele jaren geleden al genomen. De Speelplaneet, die al vele jaren op zoek is naar een vaste stek voor de uitbouw van haar speelpleinwerking, vond na een lange zoektocht in de gemeenteschool een definitief onderkomen. Alleen een aangepaste infrastructuur ontbrak. "Het zal nu wellicht een jaartje langer duren eer we kunnen beschikken over aangepaste lokalen", reageren de leden van de Speelplaneet.