Protestbrief tegen nieuwe NMBS-dienstregeling

Op 24 september 2012

"Dendermondse pendelaars blijven in de kou staan door deze besparingsronde", zegt gemeenteraadslid Niels Tas (sp.a). "We moeten als stad een signaal geven dat we hier niet mee akkoord zijn. De NMBS zou meer overleg met het stadsbestuur moeten plegen." In die zin vertrekt dan ook eerstdaags een schrijven naar de NMBS. "Ook vervoersmaatschappij De Lijn voert besparingen door, maar zij hebben meer de neiging om met de betrokken steden te overleggen, minstens hen vooraf in te lichten over de genomen beslissingen", zegt schepen van mobiliteit Bart Van Malderen (sp.a). "De NMBS informeert de stad niet over het reizigersvervoer. We zullen vragen dat in de toekomst anders aan te pakken." N-VA had eerder al gevraagd om een brief te sturen naar de NMBS. "Tijdens een debat over de NMBS enkele weken geleden over de afschaffing van de treinen, heb ik namens N-VA het idee geopperd om vanuit de gemeenteraad een brief te schrijven", zegt Marius Meremans. "We steunen dan ook het voorstel van sp.a."