Nood aan Postpunt in Baasrode

Op 7 januari 2016, over deze onderwerpen: Dienstverlening

In Baasrode gaan steeds meer stemmen op over de nood aan een Postpunt in de eigen gemeente. Dat was er tot voor enkele maanden, in de supermarkt Spar, maar werd daar gesloten.

Een alternatief voor het verdwenen Postpunt is er op dit ogenblik echter nog altijd niet. Inwoners moeten voor het kopen van postzegels of afhalen van postpakketten naar het hoofdkantoor in Dendermonde of naar postpunten in naburige gemeenten. Oppositieraadslid Bart Nobels (N-VA) vroeg het stadsbestuur om bij Bpost aan te dringen op de realisatie van een nieuw postpunt in Baasrode en om mee te helpen bij de zoektocht naar een alternatieve locatie. "Ik weet dat een Postpunt een commerciële verbintenis tussen de post en de uitbater van het Postpunt is", zegt Nobels. "Maar in veel gemeenten waar een Postpunt verdwijnt, neemt de gemeente toch een ondersteunende rol op."

Lokale handelaar?

De stad liet echter weten dat de start van een Postpunt niet haar bevoegdheid is. De dienst Middenstand nam wel enkele keren contact op met Bpost, maar zonder resultaat. Handelsvereniging Bruisend Baasrode onderzoekt nu intern of er een lokale handelaar eventueel kandidaat zou zijn om als Postpunt te fungeren. Concreet is dit echter nog niet.

Bron:
Nele Dooms, Het Laatste Nieuws