N-VA blij met evolutie in het dossier Rusthuis Baasrode

Op 18 april 2013

Al jarenlang ijvert N-VA Dendermonde voor het behoud van het rusthuis in Baasrode. Binnen het kader van het zorgstrategisch plan dat tot nog toe voorlag was daar nauwelijks enige mogelijkheid voor. Nu zijn er blijkbaar nieuwe perspectieven.

Nieuw zorgstrategisch plan

Paul Van Marcke, fractieleider N-VA in de OCMW-raad en Walter Deygers, fractieleider N-VA in de gemeenteraad hebben in hun respectieve vergaderingen van februari het onderwerp geagendeerd en ter discussie gesteld.

N-VA Dendermonde is dan ook blij dat Patrick Meulebroeck, OCMW- voorzitter en schepen van sociale zaken, ingaat op haar suggestie en bereid is het zorgstrategisch plan opnieuw te bekijken vanuit de gewijzigde demografische situatie. N-VA Dendermonde is dan ook bereid daar volop aan mee te werken. Veeleer dan zich  bezig te houden met politiek gehakketak wil N-VA Dendermonde vanuit de oppositie constructief meewerken aan de realisatie van een plan waar de bevolking van Dendermonde bij gebaat is.

Toekomst

Paul Van Marcke stelt nog : “Het gaat in deze fase over vrij bindende engagementen, maar de uiteindelijke beslissingen zullen pas binnen een paar maanden genomen worden. Alles moet rond zijn voor de zomer van 2014.”  En Walter Deygers vult aan : “Wij willen constructief meewerken en we zijn in deze fase voorzichtig positief.  Het is immers maar de eerste stap naar het behoud.   De tijd dringt en we vragen dan ook om grondig maar snel verder te werken aan dit dossier."