N-VA behaalt topresultaat in Baasrode

Op 16 oktober 2012

Dimitri Van Hoey behaalde met 829 voorkeurstemmen de derde beste score op de N-VA-lijst. Bart Nobels kreeg 560 voorkeurstemmen achter zijn naam, Bart Claes 589 en Stijn Goossens 568.

De vier reageren erg tevreden. "We kwamen een hele campagne als één hechte groep naar buiten en zo samenwerken werkte blijkbaar", zegt Bart Nobels. "Het resultaat mag er zeker zijn, we zijn daar fier op. De Baasrodenaar voelde duidelijk aan dat we er zijn voor het dorp."

De houding van N-VA binnen het rusthuisdossier heeft hen in Baasrode zeker geen windeieren gelegd. "Wij maakten van meet af aan duidelijk dat we perse wilden dat het rusthuis in behouden blijft", zegt Nobels. "Dat was voor ons een strijdpunt. Verschillende partijen dachten er anders over, maar keerden hun kar vlak voor de verkiezingen."

Dat N-VA ondanks de negen zetels en de forse winst, toch geen deel uitmaakt van de nieuwe meerderheidscoalitie, stelt maar een beetje teleur. "We zijn vooral trots op ons resultaat", klinkt het. "Het is spijtig dat dit signaal van de kiezer genegeerd wordt. Maar we hielden altijd in het achterhoofd dat dit kon gebeuren, zodat de teleurstelling minder groot is. We gaan er nu voor om deftig oppositie te voeren."