Fietssnelweg Dendermonde-Lebbeke-Opwijk

Op 3 mei 2019, over deze onderwerpen: Fietsbeleid
Actie Jong N-VA voor een fietssnelweg tussen Dendermonde, Lebbeke en Opwijk

De leden van Jong N-VA Lebbeke en Jong N-VA Dendermonde verzamelden samen met provincieraadslid An Vervliet aan de spoorlijn 60, de lijn die onder andere van Dendermonde naar Lebbeke loopt. Dit deden ze in het kader van hun actie omtrent de aanleg van een fietssnelweg tussen Dendermonde, Lebbeke en Opwijk, naast deze spoorlijn. Volgens Lebbeeks voorzitter Brent Roelandt en Dendermonds voorzitter Jana Goeminne is deze fietssnelweg broodnodig om fietsers en schoolgaande jeugd een veilige optie te bieden om de vaak onveilige route tussen Lebbeke en Dendermonde af te leggen. Deze loopt van het station van Lebbeke tot aan de Haagstraat in Sint-Gillis. “De fietssnelweg langs spoorlijn 60 is reeds opgenomen in het provinciaal fietssnelwegenplan. Nu moet er ook eens grondig bekeken worden hoe we deze effectief tot uitwerking kunnen brengen,” stelt provincieraadslid Vervliet.

“Er is wel goede wil van diverse kanten, maar moet nu echt realiteit worden. De oefening is niet eenvoudig maar wordt wel prioritair, ‘’ aldus Dendermondse N-VA schepenen Meremans en Roggeman. “Lebbeke en Dendermonde gaan samen rond de tafel zitten om een haalbaar tracé te vinden. Dat de provincie hieraan mee een duwtje geeft, is mooi meegenomen.”