Fietspad Denstraat – Smidsestraat nog steeds niet aangepakt

Op 15 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

Het fietspad in de Denstraat – Smidsestraat ligt er al zeer lange tijd slecht bij. Reeds in 2014 besliste de gemeenteraad het fietspad te vervangen door een fietssuggestiestrook. Gemeenteraadslid Klaartje Van Havermaet stelt echter vast dat de situatie jaren later nog steeds ongewijzigd is.

Het fietspad ter hoogte van huisnummer 99 in de Smidsestraat tot huisnummer 45 in de Denstraat staat al jarenlang bekend omwille van zijn slechte toestand. Je moet er op het voetpad rijden over hobbelige tegels, echt geen aangenaam en veilig parcours voor fietsers.

In september 2014 besliste de gemeenteraad om het bestaande dubbelrichtingsfietspad af te schaffen. In de plaats zou een fietssuggestiestrook komen in de rijrichting naar de N41.

Gemeenteraadslid Klaartje Van Havermaet volgde het besluit verder op. Vorig jaar vernam ze dat de werken aan de aannemers zouden worden gegund. "Ik kan dan ook niet begrijpen dat er zoveel tijd later nog steeds geen fietssuggestiestrook ligt, dat de situatie er nog steeds ongewijzigd is. Dit is echt geen groot, ingrijpend werk maar toch verdient het fietspad een prioritaire aanpak. Ik roep het stadsbestuur bij deze op om de aannemers onmiddellijk aan het werk te zetten om tot een comfortabeler en veiliger fietspad te komen. Dit kan niet langer aanslepen."

Bovendien zal er pas ten vroegste in 2020 een definitieve oplossing voor het fietspad komen. Pas dan zal er een samenwerkingsakkoord met de gemeente Hamme worden uitgewerkt waarbij ook de riolering zal worden meegenomen. "Ook dit is iets dat al lang in de pijplijn zit maar op geen enkele wijze opschiet", aldus Van Havermaet.