‘Dendermonde Viert’: een waas van onduidelijkheid over samenwerking met LIVE Entertainment

Op 25 januari 2015

Onlangs werd de evenementenkalender 2015 verspreid. Daarin wordt aangekondigd dat er van 2 tot 5 juli een nieuw evenement plaatsvindt, nl. ‘Dendermonde Viert’, een Vierdaags Muziekfestival op de Grote Markt. Gisteren vroeg N-VA-gemeenteraadslid Klaartje Van Havermaet naar meer uitleg over de formule van dit nieuwe stadsfestival.

“Na de ontegensprekelijke negatieve evaluatie die de Marktrock-editie van vorig jaar kreeg was het nog steeds afwachten of het stadsbestuur de samenwerking met organisator LIVE Entertainment zou verlengen. De burgemeester liet immers in november optekenen dat er nog geen definitieve beslissing was, ondanks het feit dat deze volgens het contract voor 31 oktober 2014 moest worden genomen,”legt Klaartje Van Havermaet uit.

Net gisteren kwam vanuit LIVE Entertainment de volgende communicatie “Stad Dendermonde en LIVE Entertainment zijn samen op zoek gegaan naar een nieuwe formule, dit heeft geleid tot het nieuwe zomerfestival Dendermonde Viert dat volgende zomer voor het eerst zal worden georganiseerd.”

“Uit die communicatie blijkt een verdere samenwerking met LIVE Entertainment, zij het wel via een andere formule en onder een andere noemer. Toen de N-VA-fractie burgemeester Piet Buyse hiermee confronteerde blies deze echter warm en koud tegelijk. Enerzijds meldde hij dat er nog een samenwerking blijft voor het boeken van artiesten, anderzijds liet hij zich ontvallen dat de organisatie totaal niet meer betrokken is bij de nieuwe formule. Hij liet ook uitschijnen niet op de hoogte te zijn van de communicatie van de Marktrock-organisator. Onduidelijkheid troef dus. Bovendien kan de burgemeester geen formele briefwisseling met LIVE Entertainment voorleggen waarin wordt meegedeeld dat de samenwerking niet wordt verlengd. Kortom, het hele LIVE Entertainment-verhaal is gehuld in een waas van onduidelijkheid. Overigens hebben we de documenten over de samenwerking die door onze fractie meermaals werden opgevraagd, tot op heden nog niet mogen ontvangen,” aldus Van Havermaet.