Jeugdcentrum Appels afgevoerd: woordbreuk

Op 11 februari 2016, over deze onderwerpen: Jeugd- en dienstencentrum Appels

Wat N-VA eind vorig jaar voorspelde en wat toen met klem door schepen Verwaeren en Dierick werd tegengesproken is jammer genoeg waarheid geworden. Het geplande jeugdcentrum in Appels dat de definitieve stek moest worden van speelpleinwerking Speelplaneet is bruut van tafel geveegd. ‘Het jeugdcentrum blijft in het budget 2016’ was een loze belofte en gezwets van de meerderheid.

“ We zijn diep ontgoocheld. Dit is gewoonweg woordbreuk. Het jeugdcentrum was nu net dat project dat belangrijk was voor de speelpleinwerking én de Appelse bevolking. Eigenlijk lacht het stadsbestuur hen met deze beslissing vierkant uit,” zegt Marius Meremans, volksvertegenwoordiger en voormalig jeugdschepen. “De schepenen zeggen nu op zoek te gaan naar een ‘alternatief’. Het zoveelste smoesje, een zoethoudertje. Onze conclusie is dat dit bestuur niets meer voor elkaar krijgt. Men investeert niet meer. Het enige beleid dat wordt gevoerd is een ad hoc-beleid.”

In 2018 blijft de Dendermondse jeugd met lege handen achter. Van de inrichting van Bastion V lijkt niks in huis te komen en nu wordt ook de bouw van het jeugdcentrum afgevoerd. De noden van de jongeren zijn duidelijk geen prioriteit voor dit stadsbestuur, aldus Klaartje Van Havermaet, gemeenteraadslid. “Uiteraard moet je in budgettair barre tijden keuzes maken. Maar het stopzetten van dit infrastuctuurproject zet het perspectief voor onze jongeren op 0. N-VA eist dan ook dat het integrale bedrag voorzien voor het jeugdcentrum (= 844.468 €) nog deze legislatuur naar structurele investeringen in jeugd gaat."

Meer info?
Klaartje Van Havermaet, gemeenteraadslid N-VA, klaartje.vanhavermaet [at] n-va.be, 0486 206 411
Marius Meremans, gemeenteraadslid  en Vlaams volksvertegenwoordiger, marius.meremans [at] n-va.be, 0476 34 30 76