CD&V/N-VA boos op OCMW-voorzitter Janssens om geschonden afspraken

Op 15 oktober 2010

"Na moeizame onderhandelingen tussen de meerderheidspartijen was er een akkoord dat het plan, dat voorgelegd zou worden aan de Vlaamse administratie, twee scenario's zou omvatten: één met de sluiting en één met het behoud van een, weliswaar kleinere, rvt-setting in Baasrode", aldus burgemeester Piet Buyse en fractievoorzitter Hans Michiels van CD&V.

Na navraag bij de Vlaamse overheid kwam CD&V te weten dat het tweede besluit, dat behoud van het Baasroodse rusthuis bevat, tegen alle afspraken in door de OCMW-voorzitter volgens hen niet correct werd ingediend. "Het is dus ook niet in overweging genomen door de adviserende instanties. Het werd meegestuurd als 'CD&V-standpunt', maar niet als volwaardig scenario binnen het zorgstrategisch plan. Zowel de Vlaamse administratie als de minister kregen dus maar één scenario."

CD&V/N-VA is boos over deze gang van zaken en zegt zijn steun op. Welke de invloed hiervan op de coalitie zal zijn, is nog onduidelijk. Theo Janssens (sp.a) was donderdag onbereikbaar voor commentaar en sp.a houdt eerst intern overleg alvorens uitspraken te doen.